Sunday 6 March 2011

N.U.R.S.E.@ C.I.K.G.U...

huh!!
result..result...bilerler ko nak keluar nie wahai result..udoh  lame aku dok termangu depan umah..yeler..kot kot muhyiddin yassin nak bagi surprise kat aku..PELAJAR HARAPAN BANGSA...dapat 9A+++++++++++...haha..ada hebat x aku??ase nak tergelak guling-guling masok lombong jew..beliau pon tak kenai aku..ada ati nak datang uma..kalo datang nak meminang tok anak o cucu dye tu mungkin lar kot,,,di alu-alukan..haha...aku terima..aku terima...haha..no.no.no..anak dye sorang pon aku xkenai..ade ati...tapi xpeler..aku tetap menanti mu...haha

dah..dah...dok merepek ntah pape..sampe lpe pe nak cakap...
woo...aq tengah konpius nie...bler result da keluar msti mak ayah tanyer..

mak: ila..ko nak jadi ape nanti...


aku yang tengah syok katok megi adk aku:entahler mak...tggu ler result cmner t...

mak:ko jadi cikgu lar senang ila..lpas blaja teros dapat kje..ngan government byk benefit...tak pon jadi nurse..keja kerajaan gak tu..

aku yang dok mnggaru kaki hanye mmpu tersenyum kambing jew...

mak eh..gawat nie dong..mak aku bagi pilihan due tu jew????sama ada NURSE o CIKGU...waa....macam mane nieh...
kalo aku jadi N.U.R.S.E......

kalo tibe2 aku dapat patient yg cmnie..bley mati wooo....

i'm nursing student..ececeh....



actully aku xkesah pon kalo jadi nurse nie..keja simple tapi penat lar..ada syif..pagi..petang..malam...wooo...cian kat laki aku nnti woo..klo malam aku keja sape nak teman dye tdo..hahahhaa..da merepek..haha..ok2..serius..serius...yelar..aku tau mak aku xoffer aku jadi dokter coz memang aku xboley bawak pon..cukopler ngan subjek bio yang aku ase pening kepale..tambah-tambah biler tecer ranti ajo kitorang subjek A-LEVEL dye tuu..memang pening woo..tapi even susah..aku minat ler jugak ngan subjek nie..aku boley tau indahnye keajaiban Tuhan..camner cell-cell dalam badan aku yang keja 24hours nie mnjalankan duty stiap waktu....camner fertilisation 2 occur..dari spem n ovum sampi terhasil baby ..n macam-macam lagi ler...seriusly best giler..aq hope boley tau sal bio lagi pasnie..bio sangat best biler belaja...tapi biler jawab exam...DAMN!!!ntah pape aku jawab..tapi aku hope result bio aku t excellent bagi aku confident nak amik sal medics t..mane taw aku boley g further study kat india ke..india pon jadiler..kat sne pon orait gak..tapi akq senior aku yang stdy kat sne sume ckap environment kat sne kureng cket n sallu byk rusuhan,,woo...takot lak...xpelar,..ada byk tmpt lagi ley blaja..aq ley g mesir..ireland..hope sooo...tapi u kt malaysia pon da blambak..mngkin aq kne rentikan angan-angan aku tuh..huh!!CHILL!!!!haha da byak offer dr kolej swasta aku dApat tp ntah kemne surat offer 2..yelar..aq mind set x kn msok u swasta coz fee dye mahal woo..ingat bapak aku nie tokey minyak diesel ke sanggop bg dwet cash kt dorang..haha..xpelar.dats my last choice k..emmm..moge2...aq ley smbung amek medics coz aq takkan berenti mncari rahsia keajaiban Allah nie..belajar untuk dapatkan ilmu..bukan utk exam smate-mate...

ok,,ok...ttup cter sal nursing...
skang C.I.K.G.U  lak...wooo...cikgu,,,mgkin nie jgak antra choice aq tok further stdy aku..mmgler aku ckp blaja tok tuntut ilmu..tp antranya gak kne dpt keja..kalo xdpt keja pe yg kte blaja  2 aq rse meaningless sgt2..penat2 blaja tp keja,keja len..jaoh dr bidang kte..mcm mne nk aplikasikan pe yg kte blaja..k..bler aq tenung-tenung..bler aq pikir-pikir,,ada baek jgk klo jd ckg nie..mgkin stgah org kate..

'ade ke blaja pandai2 kt skolah asrama penuh alih-alih jadi ckg'...

ok tgk statement 2...statement 2 slh sbnrnyer...sllunyer bdk2 sains nie choice dorg sempit sgt2..dorg xddedahkan ngn cabang2 pkjaan yang blambak kt luo sne..yg dorg tau..nak jadi dokter+engineer+akaunten n smue bagai 2 ler...
dey...ingt ktorang nie xd cita2 len ke..sume keja ttap bagos aslkan halal...agk p.cik angkut sampah 2 ari skali kat uma aq 2 pon orait gak..cume dye xd rezeki je nk dpt kje bgs2..yeler..stiap org laen rezeki yg d beri-Nya...kne trima la knyataan 2...ok..balik-balik tok aq jadi ckg td...

cube tgk nieh...
ssh woo nak pahamkan bdk2 nieh..

sbenarnyer..aq pon xkesah ngn keja nie..bgs..bgs..klo jd ckg boley dpt byk adiah tyme 16 mei..bdk2 pon akn sllu ingt kte..agpon bapak aq pon ckg..mgkin dye nak tgk slh sorg ank dye pon jd ckg gak..xpe..aq xkesah..aq trima je...mgkin pd mulenyer aq kte ssh jd ckg coz aq xreti ngaja..tp bler someone ckp kt aq try je..n dye pon mybe akn amek career ckg last choice dye...waa...semangat..!!semangat..!!soo..aq pon xkesah skang..jd ckg pon byk faedahnyer..ilmu xkn ilang..jd cikgu byk benefit..byk cuti..oraitt gak 2..emmm....mgkin career nie aq akn pikir-pikirkan...yang aq tggu skarang nie R.E.S.U.L.T aq..!!!R.E.S.U.L.T gua mne yop!!!!result gua!!!lme tol...huh!!xpelar..
based on result 2 t aq akn tau sama ad aq ley amek medics o x..klo x..mgkin career ckg aq akn plih....
cikgu sukan o cikgu maths...+maths pon boley jew..xpon bio...kui3...haha...tapi i'm repeat...sumenyer based on result aq 2 t...Allah yang mnntukan nasib dan rezeki sseorang..sume tlah trtulis dlm rencana Ilahi..

papepon..ape jua kerjaya yang aq dpt..aq trima aje..sume da tmaktub..klo itu rezeki aq..terima je lar..
k lar..daa byk aq merepek nie..chow lu yakh...
daa~~


      

No comments:

Post a Comment